A játék alapjai
Avagy mindent amit tudni kell a kezdéshez!
Tartalom:
1. Irányítás
2. Fejlődés
3. Skillek
4. Képességpontok
5. Mastery
6. Epithet
1. Irányítás: A játékban egyetlen irányítási forma létezik a többitől eltérően. Itt csak az egérrel mozoghatsz, azaz ahova kattintasz, oda megy a karakter, ez nem értelmezhető a térképre is, pl.: Ha a térképen rákattintasz egy pontra, nem fog automatikusan odafutni a karakter, de ez így jobb is, hiszen erre találták ki az ún. Lightfoot-ot, mellyel roppant gyorsan és kompakt módon lehet közlekedni, ez a játék egyetlen és legalapvetőbb közlekedési "eszköze". De nagyon gyors módja a helyváltoztatásnak.
Lightfoot:
2. Fejlődés: Fejlődni azonképpen tudunk, hogy szörnyeket (mobokat) ölünk. Minden mob megölése után kapunk exp-et (Experience rövidítése, tapasztalatot jelent). Ahogy lépjük a szinteken annál kevesebbet kapunk. Csak akkor kapjuk meg az exp-et ha a mob már halott, ha többen ütik egyszerre, akkor az exp aránya a játékosok sebzésének arányában osztódik. Tehát, ha egy mob 0,20% exp-et adna és ketten ütik, az egyik játékos leveszi mob életének a 75%-át, a másik csak a 25%-át, akkor az eredmény, hogy az első játékos 0,15%-ot míg a második csak 0,05%-ot kap. Az exp-et százalékokban (%) mérjük. Exp-et kaphatunk moboktól és küldetésekből. Ahogy fejlődünk, minél magasabb szintű szörnyekhez kell mennünk, hogy exp-et kapjunk, mert minden szinten más a mobok nevének a színe. A citromsárgánál, fehérnél és talán még a zöldnél is megéri fejlődni. Ha az életed vagy a ve-d (manád) alacsony menj el meditálni egy biztonságos helyre, de ne oda ahol van mob.
Mob nevének a színe | Szintkülönbség | Bónusz/Lerontás |
Sötétkék | 5 szintnél kisebb | Semmit sem kapsz |
Világoskék | 3-4 szinttel kisebb | -30% Exp - 30% Cucc |
Zöld | 1-2 szinttel kisebb | -10% Exp - 10% Cucc |
Fehér | azonos szintű | Eredeti |
Citromsárga | 1-2 szinttel nagyobb | Eredeti |
Narancssárga | 3-4 szinttel nagyobb | +10% Exp +10% Cucc |
Vörös | 5 szintnél nagyobb | +15% Exp + 15% Cucc |
Nagyon fontos!! Vöröset ne öljünk! Narancssárgát is csak akkor ha nagyon biztosak vagyunk magunkban és támogat minket valaki! Hosszútávon nem éri meg!
A szintek fel vannak osztva dan-okra, összesen 20 db van belőle, a Losing Self-től egészen a Heavenly Immortal-ig. Ezeket rövidíteni szokás, általában a kezdőbetűkkel, tehát Revolving Chakra = RC. Vannak kivételek, például az Immortal = IM vagy Hermit = H ill. Sun and Moon = SM.
Losing Self | 1-12 |
Gathering Chi | 13-24 |
Opening Chi | 25-36 |
Revolving Chakra | 37-48 |
Raising Light | 49-60 |
Five Dragons | 61-72 |
Sun and Moon | 73-84 |
Golden Blossoms | 85-96 |
Elemental Crown | 97-108 |
Floral Crown | 109-120 |
Crimson Snake | 121-132 |
Golden Lotus | 133-144 |
Humble Master | 145-156 |
Little Master | 157-168 |
Hermit | 169-180 |
Projected Soul | 181-192 |
Dissolved Body | 193-204 |
Immortal | 205-216 |
Heaven's Gate | 217-228 |
Heavenly Immortal | 229-240 |
3. Skillek (képességek) használata: Először is mi az a skill? Egyfajta képesség, melyet gomb lenyomásával használhatunk, mikor kijelölünk egy célpontot (targetelés), azaz rákattintunk. Ez az ún. skill fejlődni is képes 1-10-es szintig (de a legtöbbet fel lehet vinni 12-es szintre is). Minél magasabb szinten van a skill-ünk annál erősebb lesz, azaz nagyobb lesz a hatása. Bizonyos szintenként kapunk skilleket a Skill Trainer-eknél, és egy kis felajánlás ellenében megvehetjük tőle a képességünket, melyet aztán be kell tanulnunk. Ezek két csoportra oszthatók. Egyik csoport a varázslatok, buffok (megnövelik a karakter pontjait, pl.: támadás, védelem...stb) és passzív támadások, ezeket hívjuk Chi-Kung Skill-eknek, amelyeket a Chi-Kung Training Ground-on tudunk megtanulni miután megvettük. A másik csoport pedig a fizikai támadások, a támadó skillek, melyeket a Training Groundon tanulhatunk meg. Ez még két alábbi csoportra oszthatók:
° Active (aktív támadások): amelyeket csak egyszer kell
használatba venni, onnantól automatikusan ezzel támadja
a célpontot, ha éppen nem adunk neki más parancsot.
° Smashing (nagyobb ütések): amelyeket csak minden egyes
gombnyomással aktiválhatunk és nem automatikusan hasz-
nálja a karakter.
4. Képességpontok: Egy karakternek különféle pontjai vannak, amelyeket minden szintlépés alkalmával növelhet (szintlépéskor 4 és danlépéskor 6 pontot), ezek a képességpontok. Ezek nagy befolyással bírnak a fejlesztéssel kapcsolatban. Egyértelmű, hogy minél több pontot raksz valamire, annál jobb lesz az a tulajdonság amit növelni szeretnél. Öt féle képességpont létezik: Strenght, Essence, Wisdom, Constitution és végül, de nem utolsó sorban a Dexterity. Ezen pontok a karakter tulajdonságait növelik, például a constitution a HP-t, ennél bővebben az alábbi leírásban...
Úgy tudod elosztani ezeket a pontokat, hogy megnyitod a karakter tulajdonságai ablakot ("C") és a jobb alsó sarokban a tulajdonságok mellett megjelennek + jelek és ahányszor rákattintasz annyiszor oszt el 1 pontot (kivéve ha a tulajdonság mellett nem egy 1-es, hanem egy 2-es szám áll, ilyenkor 2 pontot vesz le, mint például:
Warriornál a Wisdom 2 pontba kerül
Hybridnél a Wisdom 2 pontba kerül
Healernél a Constitution 2 pontba kerül
Nukernél a Strenght 2 pontba kerül
1. Ezzel oszthatod el a pontokat
2. A meglévő pontjaid
3. Ennyi pontba kerül, hogy arra tegyél
4. A tulajdonságok
5. Elosztható pontmennyiség
5. Mastery (mesterségek): Hasonló, mint a képességpont, de valahogyan mégsem. Itt is szintlépésekért kapod a pontokat, sima szintlépéskor 1 pontot, míg danlépésért 3-at. Itt három különféle csoport van, az utolsó kettőt csak Second Role (2nd Role) után kapod, azaz fejlsztheted. Az első pedig már 1-es szinten létezik. Figyelem!! Ha már mindhárom mastery-d megvan, akkor az összesre egyetlen forrásból osztod a pontot, azaz ha 1 pontot elosztottál a 3 pontból 2. ablakban, akkor a 3. ablakban nem marad 3, hanem már csak 2.
a.) Clan Basic
b.) Characteristics of Positics
c.) Kung-Fu Mastery
a.) Clan Basic
1. Melyik Mastery ablakban vagyunk
2. Az összes eddigi elosztott Mastery pont
3. Elosztható Mastery pont
b.) Characteristics of Positics
1. Melyik Mastery ablakban vagyunk
2. Az összes eddigi elosztott Mastery pont
3. Elosztható Mastery pont
c.) Kung-Fu Mastery
1. Melyik Mastery ablakban vagyunk
2. Az összes eddigi elosztott Mastery pont
3. Elosztható Mastery pont
6. Epithet (azaz címek a karakter neve felett): Biztosan láttál már különféle "címeket" a karakterek neve felett, ezeket nevezzük Epithet-eknek. Ezen címekből rengeteg megtalálható a 9Dragons világában, szóval válogathatunk kedvünkre. Ezeket kaphatjuk küldetésekből, bossok öléséből, dungeonok kivitelekor...stb. Két fajta Epithet létezik, az egyik a sima normál Epithet, mely világosabb sárga színű, és vannak a Disciple Band Epithetek (másnéven még Title-k).Az sima epithetekről annyit, hogy plusz tulajdonságokat adnak a karakternek, például plusz sebzés, védelem...stb. Az utóbbiról pedig csak annyit, hogy 73-as szinttől lehetsz mester (ennek is megvannak a követelményei) és akkortól vehetsz egy Disciple Band Title Registration nevű itemet és ezzel olyan nevű epithetet csinálsz magadnak amilyet akarsz. Figyelem!! Ezek a Title-k csak kiírások és nem adnak semmilyen plusz tulajdonságot, csak elrejtik a sima epithetet!! Ez mire jó? Például ha el akarod rejteni mekkora király vagy, hogy egyedül kivittél valami durva dungeont...stb :)
Disciple Band Title Registration
Folytatása következik...